Sensul giratoriu

Un sens giratoriu este unul din mai multe tipuri de intersecții circulare sau intersecții unde traficul este încetinit și intră într-un ocol pe un singur sens în jurul unei insule centrale.

VIRAJUL LA DREAPTA

1. Preselectare pe banda 1 cu minim 50 m înainte de intersecție (art. 107 Reg.)
2. Semnalizare dreapta în ultimii 50m înaintea intersectiei (100 m în afara localităților) (art.116 al. 2 Reg.)
3. Reduceți viteza pană la o viteza de cel mult 30 km/h (art. 123/al. j Reg.)
4. Acordarea priorității către vehiculele care circulă în interiorul intersecției (art. 135/lit. d Reg).
5. Continuarea deplasării pe banda 1, având în funcțiune permanent semnalizarea dreapta (art. 54/ al.2 Ord.)
7. Încadrarea pe banda 1 a drumului public din partea dreaptă (art. 101 Reg.)

MERSUL INAINTE

  1. Preselectare pe banda 1 cu minim 50m înainte de intersecție (art. 107 Reg.);
  2. Nu folosim semnalizare în zona de preselecție pentru că deplasarea se face către înainte (art.116/al. 2 Reg.);
  3. Reduceți viteza până la o viteza de cel mult 30 km/h (art. 123/al. j Reg.);
  4. Acordarea priorității către vehiculele care circulă în interiorul intersecției (art. 135/lit. d Reg).;
  5. Continuarea deplasării pe banda 1 din intersecția cu sens giratoriu fară semnalizare, pâna la trecerea de prima ieșire din sens (art.116 / al. 2 Reg.) . Dacă am semnaliza stânga s-ar putea înțelege că dorim schimbarea benzii de pe 1 pe 2.;
  6. Semnalizare dreapta după prima ieșire din intersecția cu sens giratoriu (art.116 / al. 2 Reg.);
  7. Asigurarea în oglinda din dreapta pentru a acorda prioritate eventualilor bicicliști, scutere sau mopede (art.54/ al.1Ord.);
  8. Încadrarea pe banda 1 a drumului public pe care ieșiți. (art. 101 Reg.).

VIRAJUL LA STANGA

  1. Preselectare pe banda 2 cu minim 50 m înainte de intersectie (art. 107 Reg.);
  2. Semnalizare stânga în ultimii 50 m înaintea intersecției (100m în afara localitatilor) (art 116/2 Reg);
  3. Reduceți viteza pană la o viteză de cel mult 30 km/h (art. 123/al. j Reg.);
  4. Acordarea priorității catre vehiculele care circulă în interiorul intersecției (art. 135/lit. d Reg).;
  5. Continuarea deplasării pe banda 2 din interiorul sensului giratoriu, având în funcțiune permanent semnalizarea stânga (art. 54/ al.2 Ord.);
  6. Semnalizare dreapta după a doua ieșire din intersecția cu sens giratoriu (art. 107/al. 2/ lit. a Reg.);
  7. Asigurarea în oglinda din dreapta pentru a acorda prioritate vehiculelor care se deplasează pe banda 1 (art.54/ al. 1 Ord.);
  8. Încadrarea pe banda 1 a sensului giratoriu, după acordarea priorității la schimbarea benzii (art.54/ al. 1 Ord.);
  9. Deplasare pe banda 1 a sensului giratoriu având semnalizarea dreapta în funcțiune permanent (art.116 / al. 2 Reg.) și (art 54/al.1 ord);
  10. Asigurarea în oglinda din dreapta pentru a acorda prioritate eventualilor bicicliști, scutere sau mopede (art.54/ al. 1 Ord..);
  11. Finalizarea întoarcerii prin încadrarea pe banda 1 a drumului public pe care ieșiti. (art 101 Reg).

Întoarcerea

  1. Preselectare pe banda 2 cu minim 50m înainte de intersecție (art. 107 Reg.);
  2. Semnalizare stânga în ultimii 50m înaintea intersecției (100m în afara localităților) (art 116/2 Reg);
  3. Reduceți viteza până la o viteză de cel mult 30 km/h (art. 123/al. j Reg.);
  4. Acordarea prioritații către vehiculele care circulă în interiorul intersecției (art. 135/lit. d Reg);
  5. Continuarea deplăsarii pe banda 2 din interiorul sensului giratoriu, având în funcțiune permanent semnalizarea stânga (art. 54/ al.2 Ord.);
  6. Semnalizare dreapta după a treia ieșire din intersecția cu sens giratoriu (art. 107/al. 2/ lit. a Reg.);
  7. Asigurarea în oglinda din dreapta pentru a acorda prioritate vehiculelor care se deplasează pe banda 1 (art.54/ al. 1 Ord.);
  8. Încadrarea pe banda 1 a sensului giratoriu, după acordarea priorității la schimbarea benzii (art.54/ al. 1 Ord.);
  9. Deplasare pe banda 1 a sensului giratoriu având semnalizarea dreapta în funcțiune permanent(art.116 / al. 2 Reg.) și (art 54/al.1 ord);
  10. Asigurarea în oglinda din dreapta pentru a acorda prioritate eventualilor bicicliști, scutere sau mopede (art.54/ al. 1 Ord.);
  11. Finalizarea întoarcerii prin încadrarea pe banda 1 a drumului public pe care ieșiți. (art 101 Reg).